? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, May 7, 2009

Bersama anak-anak




Assalamualaikum,




Hari ini ummi berpeluang menghabiskan cuti hujung minggu bersama anak-anak. Semalam, ira dan kinah menelepon ummi semasa mereka dalam perjalanan dari Dungun ke Kajang menaiki bas ekspress Adik Beradik. Cuti umum hari Wesak jatuh pada hari sabtu, jadi hari Ahad sekolah depa cuti. Dapatlah long weekend. Ira perlu membuat follow up check up dengan dentist. Satu alasan yang munasabah untuk diberikan kepada pihak asrama untuk pulang ke rumah. Kinah pulak, memberikan alasan menemani adiknya dalam perjalanan yang memakan masa 8 jam dengan bas ekspress. Ermmm...pandai-pandai ajer mereka nak balik. Tapi alasan yang syarie...Kata ira " Jom...Lumba. Siapa sampai dulu ke Kajang". Ummi beritahu, penerbangan dari Alor Setar pada pukul 5.40 petang. Boleh jugak kalau nak lumba. Tapi dah tahu, siapa yang menang dan siapa yang kalah. Macam cerita kura-kura berlumba dengan arnab. Bas ekspress vs Airasia. Nampak gayanya, abi kena ambik depa dulu kat Hentian Kajang. Kemudian, mereka semua ke LCCT. Ummi dah jangka semua tu.

Beginilah kehidupan ummi. Setiap hujung minggu berulang-alik dari Alor Setar ke Kajang. Nanti ummi coretkan pengalaman-pengalaman menarik yang boleh dijadikan iktibar bagi yang lain. Macam-macam gelagat manusia yang boleh dibuat pemerhatian dan boleh dijadikan kajian kes.

Okey..Hari ini boleh habiskan waktu di rumah dengan anak-anak. Melayani kerenah mereka yang pelbagai. Pagi-pagi lagi, syasya dah umumkan tak mau pergi tadika. Kemudian ajak ummi pergi berenang di kolam mandi UKM..."Emmm, not this weekend. Everyone is at home. Abi, Ira, Kinah and Along semuanya cuti, kecuali abang jer. Next weekend we can spend time together in the pool, until you are shivering". The negotiation stopped as abi interfered, asking her to have a shower. Macam tulah...

0 comments: