? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, March 29, 2010

Meniti hari-hari yang penuh cabaran

Salam. Blog ini dah nak bersawang. Terlalu cepat masa berlalu dan mencemburui kewajiban yang tak terpikul oleh tenaga dan sumber yang ada.

Hari-hari berlalu dengan begitu pantas. Umi hanya sempat menyempurnakan tanggung jawab yang urgent sahaja. Kekadang terpaksa mengenepikan apa yang lebih daruri. Ya Allah aku memohon keampunan atas kelalaian dan juga segala kelemahan yang aku miliki.

Mungkin esok kalau ada kelapangan akan disambung coretan ini. Malam ini, aku berniat untuk bertahajud dan bermunajat untuk mencari kekuatan dan memohon kelapangan dan kemudahan dalam memikul beban tanggung jawab hakiki yang masih aku belum berjaya melunaskannya. Mungkin hari-hari mendatang akan menjadi lebih baik lagi daripada hari semalam. Aku sangat-sangat optimis tentang hal ini kerana itulah janji-janji Allah.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.

Bukankah kami telah melapangkan dadamu,
Dan Kami telah meringankan bebanmu daripadamu,
Yang memberati tanggunganmu,
Dan Kami telah meninggikan bagimu; sebutan namamu,
Oleh itu maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya TIAP-TIAP KESUKARAN DISERTAI KEMUDAHAN,
Bahawa sesungguhnya, tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,
Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal salih) maka bersungguh-sungguhlah engkau (mengerjakan amal salih yang lain),
Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan inginkan).

Al-Insyiraah 1-8.

1 comments:

Maryam Sakinah said...

ummi,.post la lagi kat blog,,best nak baca..=)